onsdag 2. februar 2011

Tja

Jeg skal i alle fall ikke ha det på meg at jeg ikke forsøkte. Servert til deilig grønnsaksuppe og alt. Men målgruppa (to stykk lyshåra fnisete niåringer) avslo. Ikke godt. Virkelig ikke godt.



Kan det være fordi jeg ikke har kniver i kjøkkenmaskinen? Så frøene ikke ble skikkelig malt? Eller er oppskrifta rett og slett ikke den beste?






4 egg
1/2 boks Creme Fraiche
1,5 ts bakepulver
4 ss linfrø (som de er)
60 g kruskakli
50 g sesamfrø (som de er)
45 g solsikkekjerner (som de er)
3 ss olje

Visper eggene sammen først, og blander så bare resten i. Rører det sammen med en vanlig visp og heller i form m bakepapir. Så enkelt som det kan bli! Steker v 180 grader i 55 min på nederste rille.

2 kommentarer:

  1. Hva synes du om brødet, da? har litt lyst til å prøve å bake noe lavkarbo selv, vanskelig å fikse lavkarbolunch og frokost når man er en travel student med altfor få timer til rådighet om morningen! Har sett oppskrifta på nett, og lovord om smaken!
    Små jenter er utrolig konservative i matveien, altså! vi sliter veldig med middag for tiden. Konservative Sara vil helst ha fisk med litt potet ved siden. ikke grønnsaker. ikke noe spennende og fargerikt. lite smak og lite farge er høyt verdsatt i matveien!

    siden du jakter på noe lavkarbo, kunne du kanskje prøvd omelett eller disse http://hobbykokka.blogspot.com/2009/01/matmuffins.html
    her kan krydder velges og fargerikt og smaksrikt fjernes!

    SvarSlett
  2. De så veldig gode ut!
    Kjenner til småspiste jenter. Pizza skal ha skinke og ost. Alt annet plukkes av. Men jeg trøster meg med at de blir jo store en gang:-)

    Og helt ærlig, det lavkarbobrødet er vel ikke det beste jeg har smakt. (Mannen i huset, derimot, har spist. Muligens i rein solidaritet med kokken!)

    SvarSlett