søndag 25. april 2010

Diagnose

(Opprinnelig postet 30.3.2010)

I dag fikk jenta mi diabetesdiagnose.
Som skutt ut av intet. Nesten. Økt tørste de to siste ukene. Mye tissing på natta.
Kunne det være? Virkelig?

I kveld skriver jeg via sykeshusets trådløse nett.
Innlagt på barneavdelinga siden 11 etter hastetime hos lege klokka 10. Magefølelsen sa at det ikke var lurt å vente til timen vi hadde fått 13. april.

Blodprøver, bedøvelseskrem, blodsukker, insulin.
Min elskede datters tårer og ordene:
Skulle ønske dette bare var en drøm.

Kjenner at jeg skriver med et hode av bomull.
Klokka er 23.40. R har akkurat målt bs. 18. Nå står en skål corn flakes på nattbordet. Med melk. Kan ikke spises før hun har fått insulindose i magen. Så vi venter på legens insulindoseanbefaling.

Min datter er sulten. Hun ser Disney Channel.
Jeg er trøtt. Jeg elsker henne. Hun har diabetes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar